المجلة الدولية للعلوم والتقنية

International Science and Technology Journal

الرئيسية < البحوث والدراسات < تفاصيل بحث أو دراسة

Evaluating Learners' Perceptions on an EAP Course Program at Tripoli University’s Faculty of Education

الملخص
هذه الورقة هي عبارة عن ملخص لدراسة أجريت لتقييم برنامج مقررات اللغة الانجليزية لأغراض اكاديمية من خلال آراء 40 طالبا في الفصل الدراسي الأخير في كلية التربية بجامعة طرابلس. حيث كان الهدف من هذه الدراسة هو الحصول على معلومات من خلال آراء الطلبة عن البرنامج الأكاديمي المستخدم في هذه الكلية. تم جمع البيانات من خلال استبيان لتقييم محتوى برنامج المقررات الدراسية للطلبة وتحسين مهاراتهم الأكاديمية واستقلالية التعلم ونظام الامتحانات ومواد التدريس والمصادر والمواد المستخدمة وطرق التدريس. كما استعرضت هذه الورقة أيضا بعض الدراسات البحثية المتعلقة بالبرنامج الأكاديمي، واستعرضت ايضا نتائج تحليل البيانات وطريقة مناقشتها وتم تقديم بعض الاقتراحات لتحسين جودة برنامج المقررات الدراسية الاكاديمية مع الأخذ في الاعتبار أهمية اراء الطلبة واقتراحاتهم كاحتياجات مشروعة................. الكلمات المفتاحية:........... اللغة الإنجليزية للأغراض الأكاديمية، تقييم البرنامج، احتياجات المتعلمين، استقلالية المتعلم.
Abstract
This paper is a study to evaluate the EAP course program through the perceptions of 40 students in their final semester at the School of Education of Tripoli University. The study aimed to obtain feedback from EFL students regarding the EAP course delivered in the faculty of education. The data were collected through a questionnaire to assess the students' EAP course content & skill improvement, the learner autonomy, the testing system procedures, EAP teaching materials & resources, and the EAP teaching methods. This paper also reviews some research studies regarding EAP program evaluation and learner autonomy. The findings of this study revealed that there is a great need for the development of the students' academic writing skills in, summarizing, paraphrasing, avoiding plagiarism, referencing skills. The study offers some suggestions for the improvement of the quality of the EAP program, considering students’ perceptions and suggestions as legitimate needs.................. Keywords: ..............English for Academic Purposes, Program Evaluation, Learners' Needs, Learner Autonomy