المجلة الدولية للعلوم والتقنية

International Science and Technology Journal

الرئيسية < البحوث والدراسات < تفاصيل بحث أو دراسة

Assessing to use of asynchronous virtual learning technologies in teaching education at Elmergib University- "A study of faculty members’ acceptance and use of technology"

الملخص
تهدف هذه الدراسة إلى تحديد المتغيرات التي تؤثر على تبني تقنيات التعلم الافتراضي غير المتزامن في التدريس من قبل أعضاء هيئة التدريس بجامعة المرقب واستخدامها من خلال تطبيق النظرية الموحدة لقبول واستخدام التكنولوجيا 2 (UTAUT2) مع الثقة كمتغير خارجي. تم استخدام نماذج قوقل لجمع 154 إجابة على الاستبيانات عبر الإنترنت التي تم توزيعها على المستجيبين كجزء من عملية جمع البيانات لهذه الدراسة. استخدمت طريقة تحليل البيانات في هذه الدراسة نمذجة المعادلات الهيكلية (SEM)، والتي تم تشغيلها باستخدام SmartPLS. تم تقييم صحة وموثوقية نموذج البحث الموسع. تساعد النتائج في سد الفجوة بين المستخدمين والتكنولوجيا. تُظهر نتيجة هذه الدراسة أن النية السلوكية عند استخدام تقنيات التعلم الافتراضي غير المتزامن في التدريس تتأثر بخمسة عناصر في نموذج UTAUT2 المعدل وهي الأداء المتوقع (PE) والعوامل الميسرة (FC) والتحفيز الممتع (HM) والقيمة السعرية (PV) والاعتياد (HB). في الوقت نفسه، لم تُظهر متغيرات مثل الجهد المتوقع (EE) والتأثير الاجتماعي (SI) والثقة (TR) أي تأثير على النية السلوكية لتقنيات التعلم الافتراضي غير المتزامن في التدريس. إضافةً إلى ذلك، أشارت النتائج إلى أن سلوك الاستخدام الفعلي لتطبيق تقنيات التعلم الافتراضي غير المتزامن في جامعة المرقب يعتمد بشكل كبير على النية السلوكية (BI) لدى أعضاء هيئة التدريس، وليس على الاعتياد (HB) والعوامل الميسرة (FC)................ الكلمات المفتاحية...............التعلم الافتراضي غير المتزامن، UTAUT2، جامعة المرقب، أعضاء هيئة التدريس.
Abstract
This study aims to identify the variables impacting asynchronous virtual learning technologies adoption in teaching by faculty members at Elmergib University and use by applying the unified theory of acceptance and use of technology 2 (UTAUT2) with Trust as an external variable. A Google forms were used to collect 154 responses to an online questionnaires that were distributed to respondents as part of the data collection process for this study. This study's data analysis method used structural equation modeling (SEM), which was run with SmartPLS. The validity and reliability of the research extended model were assessed. The findings aid in closing the gap between users and technology. The result of this study shows that behavioral intention when using asynchronous virtual learning technologies in teaching is influenced by five elements in the modified UTAUT2 model which namely Performance Expectancy (PE), Facilitating Conditions (FC), Hedonic Motivation (HM), Price Value (PV) and Habit (HB). Meanwhile, variables such as Effort Expectancy (EE), Social Influence (SI) and Trust(TR) did not show any influence of the behavioral intention of the asynchronous virtual learning technologies in teaching . Additionally, the results indicated that actual use behavior to implement asynchronous virtual learning technologies at Elmergib University highly depend on Behavioral Intention (BI) to the faculty members rather Habit (HB) and Facilitating Conditions (FC)............ Keywords:.......... Asynchronous virtual learning. UTAUT2, Elmergib University, Faculty members.