المجلة الدولية للعلوم والتقنية

International Science and Technology Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

مجلة علمية محكّمة تهتم بنشر البحوث والدراسات في مجال العلوم التطبيقية، تصدر دورياً تحت إشراف نخبة من الأساتذة

The Impact of Compression Algorithm on Multimedia E-Learning Systems


الملخص
نظم الوسائط المتعددة لها تأثير كبير على -التعليم، حيث إنها نقلت التدريب والتعليم من اختصاص المعلم فقط إلى التركيز على الطالب. بحيث يمنح التعلم الإلكتروني فرصة للأفراد لأخذ دروس تعليمية سوأ على الاقراص الليزرية DVD أو عبر فضاء الويب وإعطاء مناخ نظري افتراضي على الويب من خلال اتصالات الطلاب بالمعلمين ونقل مواد الدروس التعليمية التي تعتمد على الصوت والصورة. توفر استخدام الصوت والصورة الذكيان للطلاب أنواعًا مختلفة من الوسائط لتنسيق أسلوب التعلم الخاص بهم، وإضفاء الطابع الشخصي على نقل المعلومات والدروس متعدد الاستخدامات مما يؤدي إلى تحسين قابلية تعلم الطلاب. في التخصص الذي يدرسونه، تحدثنا عن كيفية تحسين جودة البيانات من خلال طرق وأساليب التصميم القائمة على الوسائط المتعددة، وبالمثل ميزنا النتائج السلبية والمفيدة لاستخدام الصورة والصوت للطلاب في التعلم الإلكتروني. أخيرًا في هذا البحث، يحاول الباحثين عرض وإثبات أهمية وتأثير تقنية خوارزميات البيانات المضغوطة للوسائط المتعددة في لأنظمة التعلم الإلكتروني ومساهمتها في حل مشكلة مساحة التخزين ونقل الملفات ,واستخدامها للتعليم عبر الإنترنت.
Abstract
Multimedia systems have a huge effect on our everyday life learning exercises as they have moved the training from educator-focused to student-focused. E-learning gives occasions to individuals to take courses on the web and give a virtual homeroom climate on the web through educator-student connections, course material conveyance dependent on intuitive sight and sound. Intelligent sight and sound offer students various types of media to coordinate their learning style, give personalization of versatile substance conveyance, which improved students learning viability. In this section, we have talked about how data quality will improved by media-based composing apparatuses and approaches, likewise distinguished the negative and constructive outcomes of utilizing intuitive sight and sound for students in E-learning. At last, the center given around momentum E-learning mixed-media innovations, their exploration difficulties, and future patterns on peer-to-peer communication-based advances. In this paper, the research demonstrates the importance and impact of multimedia compressed data technology in the field of E-learning and its contribution to solving the problem of storage space and transferring files over the Internet.

|